Často kladené otázky

Kedy bude vybavená moja objednávka?
 

Všetky objednávky vybavujeme maximálne v priebehu niekoľkých hodín. V období zhruba od 8 do 20h (po-ne) vybavujeme všetky objednávky ešte v ten istý deň. Medzibankové prevody trvajú 1 pracovný deň, väčšinu času teda zaberie čakanie na bankový prevod.

Môžem platbu previesť zo zahraničia?
 

Áno, môžete platiť v eurách z ľubovoľného bežného účtu v Európskej únii. Z účtov mimo EÚ platby neprijímame.

  • Pre platbu z Česka si zadajte objednávku v českej verzii nášho e-shopu www.ccshop.cz.
  • Pre platbu z ostatných krajín Eurozóny treba použiť SEPA platbu ("europlatbu"), IBAN: CZ40 2010 0000 0025 0263 5259. Identifikácia príjemcu: 77 Company, s.r.o., Starý Petřín 24
    671 06
    Česká republika.
Mám problém so sťahovaním súkromného kľúča, čo mám robiť?
 

Uistite sa, že ste zadali správne heslo. Heslo ste si zvolili pri zadávaní objednávky.

Ak Vám systém oznámi, že ste zadali nesprávne heslo, postupujte podľa pokynov na príslušnej stránke.

Ak Vám systém oznámi, že nastala chyba a máte kontaktovať ccShop, tak preto, že kľúč ste si už raz stiahli (alebo sa o to pokúsili). Z bezpečnostných dôvodov umožňujeme súkromný kľúč stiahnuť iba raz. Ak sa vám to nepodarí na prvýkrát, nezúfajte a kontaktujte nás podľa pokynov na príslušnej stránke, problém s Vami vyriešime.

Kľúč nesťahujte na mobil - nemusí sa Vám podarí ho otvoriť, alebo neskôr budete mať problém ho v mobile nájsť. Kľúč je vo formáte PDF, vhodný na vytlačenie.

Ak potrebujete kľúč v textovej podobe, prejdite na stránku, ktorá sa zobrazí po úspešnom stiahnutí kľúča - kľúč z nej možno ľahko skopírovať (na rozdiel od PDF, odkiaľ ho možno najlepšie dostať naskenovaním QR kódu).

Ako mám zakúpenú menu správne použiť? Kde vôbec moja mena je?
 

Ak chcete menu iba dlhodobo držať, nič už nemusíte robiť, tzn. nemusíte zakladať žiadne peňaženky. Vaša mena už v podstate v peňaženke je. Peňaženka totiž nie je nič iné ako Vaša adresa spolu so súkromným kľúčom (teda dva dlhé reťazce znakov). Preto nepotrebujete využívať žiadne služby tretích strán - to je podstata kryptomien. Vaša mena je v bezpečí tam, kde je, pretože je „na blockchaine“, tzn. distribuovaná po internete po svete a nik sa k nej nedostane, ak nemá Váš kľúč. Vaša mena teda nie je ani „u nás“, ani vo vašom mobile, ani vo vašom Trezore/ledgeri, ani v peňaženke Vášho poskytovateľa - vždy je v „blockchaine“, t. j. distribuovaná po svete prostredníctvom internetu.

Adresa Vašej peňaženky Vám umožňuje pozrieť sa, koľko máte meny a môžete ju dávať ďalším osobám, aby Vám na ňu prípadne posielali ďalšie prostriedky. Súkromný kľúč (u niektorých mien "seed") zase "odomyká" právo s menou disponovať, t. j. prevádzať ju ďalej. Súkromný kľúč je z podstaty skutočne súkromný, t. j. nikdy ho nikomu nedávajte, je to ako keby ste mu dali svoju peňaženku. Jediná situácia, keď odporúčame súkromný kľúč niekam zadať, je okamih, keď budete chcieť menu previesť niekam ďalej alebo predať.

Súkromný kľúč si preto veľmi dobre uschovajte, aby sa nestratil. V ideálnom prípade si ho viackrát vytlačte a dobre uschovajte (v počítači nie je v bezpečí, počítač sa môže pokaziť, napadnúť ho vírus a pod.).

Kľúč potrebujete zadať až v momente, keď chcete s menou ďalej disponovať - niekam ju previesť alebo ju predať. V takom prípade budete potrebovať vhodnú aplikáciu na prácu s kryptomenou, do ktorej „naimportujete“ Váš súkromný kľúč. Pri výbere aplikácií sa môžete inšpirovať na našom webe alebo v návodoch uvedených v otázkach nižšie.

Počas dlhodobého držania však odporúčame kľúč nikam nezadávať a menu nechať tak, ako je.

Ako môžem zakúpenú menu predať?
 

To nie je problém, stačí použiť v našom e-shope sekcii " Spätný odkup ", kde môžete kedykoľvek svoju menu predať . V objednávke zadáte svoje číslo bežného účtu, na ktoré Vám prídu Sk. Do mailu dostanete inštrukcie s adresou našej peňaženky, na ktorú svoju menu odošlete. Peniaze odosielame ihneď, akonáhle obdržíme Vašu kryptoměnovou platbu. Záleží už potom len na bankách, ako rýchlo Vám peniaze prídu na Váš účet - väčšinou ide o 1-2 pracovné dni.

Môžem svoju menu previesť na Coinbase, Bitcoin.com, Blockchain.com atď.? ?
 

Kryptomeny neodporúčame dlhodobo skladovať v peňaženkách zriadených na burzách/zmenárňach. Z hľadiska bezpečnosti je pre dlhodobé skladovanie najlepšie previesť si menu do peňaženky, kde máte osobne pod kontrolou súkromný kľúč. To funguje buď v mobilnej peňaženke (kľúč sa generuje automaticky a nikam sa neposiela, máte ho v telefóne), alebo ako oficiálny klient na PC. Samozrejme, počítač môže dostať vírus alebo sa po pár rokoch pokaziť, preto je dobré si súkromný kľúč vytlačiť a uschovať offline a z počítača ho vymazať, alebo použiť hardvérový kľúč (napr.) Trezor, Ledger Nano S).

Náš e-shop Vám menu zámerne poskytuje vo forme vhodnej pre "cold storage", t. j. pre tlač. Dokument s kľúčom, ktorý dostanete po zaplatení, odporúčame vytlačiť a stiahnutý súbor z počítača vymazať. Z nášho systému sa Váš kľúč po niekoľkých dňoch automaticky vymaže (z bezpečnostných dôvodov), takže budete jeho jediným držiteľom.

Ako môžem dostať svoju menu do Trezoru (príp. Ledger Nano S)?
 

Najprv sa uistite, že Trezor podporuje vybranú menu a nájdite v ňom Vašu verejnú adresu pre príslušnú menu. Ak poznáte adresu, použite niektorú z aplikácií uvedených v našom zozname, prípadne postupujte podľa návodu v niektorej z nasledovných otázok podľa Vašej meny - do vybranej aplikácie treba naimportovať súkromný kľúč a zadať príkaz na prevod meny.

Ešte lepšie je najprv si vytvoriť Trezor/Ledger, zistiť adresu pre danú menu a až potom nakúpiť v našom e-shope (pri nákupe vyberte "peňaženku už mám" a zadajte adresu z Trezora - potom Vám odpadne potreba menu po nákupe prevádzať.

Ako prevediem zakúpené Ripple do inej peňaženky?
 

Stiahnite si mobilnú aplikáciu Xumm. Po spustení aplikácie potom zvoľte "Účty", "Pridať účet", "Importovať existujúce", "Úplný prístup", "Tajné slová", a tam naskenujte QR kód s kľúčom. Po doklikaní ďalších krokov sprievodcu sa vám už v aplikácii zobrazí váš zostatok a budete môcť prostriedky odoslať na adresu akú chcete.

V okamihu, keď niekam zadáte Váš súkromný kľúč, považujte ho už za "kompromitovaný", prostriedky ihneď preveďte inde a pôvodnú peňaženku a kľúč už nepoužívajte!

Nezabudnite, že v sieti Ripple platí, že na každej adrese musí zostať minimálny zostatok 20 XRP (ktorý z adresy nemožno poslať inam).

Ako prevediem zakúpené Litecoiny do inej peňaženky?
 

Skúste mobilnú aplikáciu Coinomi. Po inicializácii aplikácie stlačíte veľké "+" a "Pridať mince", tu potom vyberiete LTC. Tým sa vám v Coinomi vytvorí peňaženka pre Litecoiny. Peňaženku kliknutím otvoríte a vpravo hore v menu zvolíte "Naplniť peňaženku" - tu potom naskenujete QR kód s kľúčom av peňaženke sa vám objaví váš zostatok a budete môcť LTC preposlať kamkoľvek chcete. Tým sa vám papierová peňaženka vyprázdni a prostriedky sa presunú do vášho mobilu.

Ako prevediem zakúpené Etherea do inej peňaženky?
 

Za najjednoduchší a overený spôsob považujeme online „My Ether Wallet“ - v hornom menu zvoľte "Send Ether & Tokens" a potom "Private key". Po zadaní súkromného kľúča a stlačení "Unlock" môžete zadať verejnú adresu Vašej peňaženky (To Adress), zvoliť množstvo (Amount to Send) a po vygenerovaní transakcie ("Generate Transaction") prevod potvrdiť tlačidlom "Send Transaction". Malo by to trvať iba chvíľu.

Pôvodnú adresu potom už nepoužívajte, jej kľúč je „kompromitovaný“ (prezradený)..

Ako prevediem zakúpené Dashe do inej peňaženky?
 

Skúste si napríklad stiahnuť do telefónu túto aplikáciu: Dash Wallet.

Potom v menu vyberte "Načítať papierovú peňaženku" a načítate QR kód s Vaším súkromným kľúčom. Buďte opatrní, v tomto okamihu sa prostriedky z pôvodnej peňaženky presunú do novej peňaženky, generované touto aplikáciou vo Vašom telefóne. Z aplikácie ich potom môžete poslať na akúkoľvek inú DASH adresu.

Prečítajte si viac o nakupování kryptomien na e-shope